The Koi Forum

The place where koi hobbyist's and dealers meet

HomeHome  PortalPortal  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  Log in  
Search

Display results as :

Rechercher Advanced Search
Keywords
waterproofing skimmer Light filters show Bakkie feeding filtration ponds sand pumps anoxic food shower chagoi filter virkon feeder salt liner zeolite Potassium plants pond pump bakki
Latest topics
» 9 Beatifull koi for sale
Yesterday at 10:08 am by zach

» Run in Japan 2016 part 8
Mon Dec 05, 2016 1:45 pm by atb tv

» Run in Japan 2016 part 7
Mon Nov 28, 2016 12:06 pm by atb tv

» Run in Japan 2016 part 6
Thu Nov 24, 2016 10:08 am by atb tv

» Run in Japan 2016 part 5
Tue Nov 22, 2016 11:33 am by atb tv

» Run in Japan 2016 part 4
Tue Nov 15, 2016 10:05 am by atb tv

» Pics from Japan report with aquatechnobel
Sun Nov 13, 2016 5:00 pm by atb tv

» Run in japan 2016 part 3
Sat Nov 12, 2016 2:41 pm by atb tv

» Run in japan 2016 part 2
Thu Nov 10, 2016 1:26 pm by atb tv

December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Affiliates
free forum

Share | 

Kan iemand my se of die goeie koi is

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Christo

PostSubject: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 6:30 am

Back to top Go down
View user profile
wayneb

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 7:40 am

Hi Christo

Ongelukkig nie. Sad Maar dis waar ons almal maar begin. Laughing

Waar het jy die kois gekoop?

Die photos is 'n bietjie onduidelik. Onthou vir die toekoms om die visse in 'n blou bak tesit wanneer jy photos gaan neem, dit help om die kleure uit tebring en dan kan mens beter sien.

Groete Wayne
Back to top Go down
View user profile Http://www.KoiAdventures.co.za
wayneb

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 7:44 am

Die chagoi lyk redelik, lyk vir my sy is vol eiers ook.

Back to top Go down
View user profile Http://www.KoiAdventures.co.za
bobby

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 8:52 am

Dis belangrik dat jy jou Koi geniet, indien dit jou oogmerk is om Koi te skou, stem ek saam met Wayne.
Back to top Go down
View user profile
Ernst

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 8:55 am

Enige koi is goed in die oe van die eienaar wat elke dag vir hulle moet kos gee en hulle 'geselskap' geniet. So as jy gelukkig is met hulle en hulle vir jou ure se plesier gee en hulle sterk en gesond is dan is die antwoord ja, dis goeie koi.

Indien jy egter hulle na 'n shou wil neem waar hulle deur 'n groep kenners op die meriete van elke variteit beoordeel word sou ek se nee, hulle is nie goeie koi nie.

All in the eye of the beholder - all things can be relative.

This is my opinion as an passionate hobbiest and I'm not a koi expert. Very Happy
Back to top Go down
View user profile
bobby

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 9:43 am

Hi Ernst. More, Wil jy nie een van daardie nuwe aankomeling vir ons post en bietjie van die goeie en minder goeie punte uitwys sodat ons almal kan leer. Ek weet 'n forum kan party maal konsentreer om afbrekend te wees maar daar is baie van ons wat graag wil weet wat om voor te kyk as ons duurder Koi wil aanskaf. Ons kan almal elke dag iets nuuts van die komplekse hobby leer. Ek glo en vertou dat die forum jou sienswyse met die nodige respek sal hanteer. Ek weet dis dalk baie gevra maar ek weet daar is baie wat jou opinie en Koi kennis respekteer.

EK will terselfdetyd vir admin vra om 'n seksie te skep waar 'n kenner 'n Koi kan post en vir die keepers die "merrits" en "de-merrits"van skou Koi te kan uitbeeld. Kom ons kyk hoeveel keepers/breeders/dealers daar is wat ons hobby wil positief aanpak. Kommentaar moet alleenlik gelewer word met foto voorbeelde and motiveering! Ons is almal vinning met die negatiewe, kom ons kyk hoeveel is bereid om positief en "upfront" te wees. Dink jy dit is 'n goeie manier vir mense soos Christo,Wayne en myself om skou Koi beter te verstaan nie?
Miskien sal meer van ons verstaan hoekom die R 500 en R1 500 koi baie sterk kompetiese het om as die "ultimate" skou wenners gekroon te word, nie onmootlik nie maar baie onwaarskynlik.
Back to top Go down
View user profile
Ernst

PostSubject: 2 Step Kohaku   Sun Jan 17, 2010 10:33 am

Ok Bobby - you know how much I hate posting pictures on this forum so I'll do one. Let's take a closer look at this two step kohaku. Please note i don't see myself as a expert at all - my opinions are based on my experience as a keeper.

Confirmation: This koi is 20 months old and allready at 55cm. So to reach a good size I'd have to say the potencial is there to go over 80cm. Take a look at the head and shoulder area - the head is broad and flows into the very strong shoulder area. The mouth is nice and big so she'll be a good eater! The body is currently long and has a good flow to it - no pot belly! The tail section is strong and no weakness is exhibited. Also note how the edge of the gill plate extends well within the pectoral fin area - I'm told this is a sign of good growth ptoencial. She is bit thin at the moment given the trip from Japan and a 4 week QT period over here where they are not fed much. The pectoral fins are semetrical with no hi bleeding into them.

Color and Pattern- Well the shiro is really a bright white which really makes the hi seem even deeper. The hi is very red and over time the potencial is there for it to intensify even more. The sashi is one scale deep showing there is more to come. This koi has kiwa like I've never seen before. See how the hi wraps evey scale at the end of the hi plate - realy something special. No hi in the dorsal fin is also a bonus. The pattern is a basic 2 step but still very dynamic. The pattern on the head extends past the eyes which is just right with no hi on the eyelids.

All in all this is a very clean cut kohaku with loads of potencial for the future.

Demerits? You tell me affraid

This koi will sell in the range of R15k - R20k.

Back to top Go down
View user profile
bobby

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 11:18 am

Thanks Ernst
She is awesome and thanks for sharing with us. Your second pic of her, is that a split in the tail or just the camera shot ? Can I come and get her at your first special price. lol!
Back to top Go down
View user profile
Ernst

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 11:52 am

Thanks Bobby - I think the tail was split during the harvest in Oct but has almost completely grown out again - so na hassles there.

to be honest - she has one raised scale just before the tail from the trip over which needs to heal over completely and then we have to evaluate the damage done if any. At least we have our local koi health expert joining you in your visit today to take a closer look at her and assess the situation Smile
Back to top Go down
View user profile
bobby

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 1:59 pm

Dankie Ernst
Ek hoop jy is reg vir al die Koi manne, sal dalk bietjie laat wees, Drikus maak omtrent 16h30 eers klaar met golf sal laat weet, my sel het Koi water ingekry , so hy is @#$......
Back to top Go down
View user profile
bobby

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 2:02 pm

Sorry man, kan nie edit, die tyd moet 15h30 wees
Back to top Go down
View user profile
bobby

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 6:20 pm

I saw this Kohaku in a bowl this afternoon and she is stunning. I my opinion on today's form she will win Junior GC at many SA Shows.
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 9:14 pm

Hi Ernst, absoluut stunning koi. Ek het ook gekyk na jou ander nuwe aankomelinge op Koi Bito en dit is puik gehalte. Baie geluk.

Baie dankie vir jou insette, ons leer baie daaruit.

Koi are not my whole life but make my life whole
Back to top Go down
View user profile http://www.koionline.co.za
bobby

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Sun Jan 17, 2010 9:41 pm

Sorry @ 55cm she is over the 52 cm Junior GC mark, bur still a lovely Koi
Back to top Go down
View user profile
Christo

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Mon Jan 18, 2010 6:33 am

Thank you Ernst for the info. We will get there on the knowledge level.
Back to top Go down
View user profile
albie

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Tue Jan 19, 2010 9:03 pm

Hi Christo

I am just a few years old in the hobby and have the tendency to buy fish that the dealers tell me are good, my wife likes a fish, the assistants at these koi farms tell you which are good and most probably during the chaos of a koi show.

My new years resolution is (I am bad at these as well) is to buy from guys you can trust. And the ones I know of, write on the forum, although I have only bought from Collin in Pta. I have spent too much money buying from the "koi shops" here in J'burg.

I'm overstocked already again, but would go back to Jaco in Odendaalsrus and buy this time, and I have never visited Paul.

Just my 2 cents worth, having spent heaps of money on sub standard fish (I am not in the hobby for showing, just for the fun of it)

Albie
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content

PostSubject: Re: Kan iemand my se of die goeie koi is   Today at 8:51 am

Back to top Go down

Kan iemand my se of die goeie koi is

View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1